شهدای اطلاعات سپاه کردستان

مقاله » تسلط گروهک های ضدانقلاب بر کردستان و بسته شدن درب مساجد

تسلط گروهک های ضدانقلاب بر کردستان و بسته شدن درب مساجد

 

شهر سنندج که روزگاری به دارالمساجد مشهور بود، به جولانگاهی برای گروهک های سیاسی که ارتباطی با دین مبین اسلام نداشتند تبدیل شد.


 

به گزارش پیشمرگ روح الله، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و هجرت جوانان مسلمان کردستان به استان کرمانشاه و مسلط شدن گروهک های ضد انقلاب بر شهرها و روستاهای کردستان، اوضاع و احوال مردم مسلمان کردستان دگرگون شد.

 

شهر سنندج که روزگاری به دارالمساجد مشهور بود، به جولانگاهی برای گروهک های سیاسی که ارتباطی با دین مبین اسلام نداشتند تبدیل شد. شهری که در میان کوچه پس کوچه هایش مناره و گلدسته های مساجد نمایان بود، به جولانگاه گروهک های سیاسی تبدیل شده بود.

 

مساجد سطح شهر که روزگاری مأمن مردم مسلمان سنندج بودند، بعد از چند روز تعطیلی به یک باره به بنکه (مقر نظامی) گروهک های ضد انقلاب تبدیل شدند. جوانان سنندجی به اجبار گروهک های ضدانقلاب وارد بنکه های نظامی می شدند و در پست های نگهبانی شبانه شرکت می کردند.

 

کتب دینی از سطح مساجد جمع آوری شد و کتاب های لنین و مائو در مساجد توزیع می شد. جوانان به جای آشنایی با احکام دین مبین اسلام و آموزش قرائت صحیح قرآن کریم در کلاس های اسلحه شناسی و راز رمز جنگ های چریکی و تن به تن حاضر می شدند.

 

علما و ماموستاهای مسلمانی که تا دیروز در مساجد به آموزش احکام مشغول بودند از مساجد اخراج و به جای آن ها ساواکی های فراری و تفاله های رژیم پهلوی مسئولیت مساجدی که دیگر به بنکه های نظامی تبدیل شده بودند را عهده دار شدند.

 

علما و ماموستایان کردستانی خانه نشین شده بودند و به جای آن ها، جوانان شیفته فرهنگ برهنه کومونیست مسئولیت آموزش مردم کردستان را عهده دار شده بودند. حالا دیگر داشتن کتب مذهبی در خانه جرم تلقی می شد و اگر در خانه ای کتاب های دینی یافت می شد، به جرم همکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی، در زندان های سیاسی محبوس می شد.

 

پرده وسط مساجد که برای جدا کردن صف نماز مردان از زنان کشیده می شد، برادشته شد و دختران و پسران جوان به زور اسلحه گروهکی ها  در کنار یکدیگر می نشستند و به دروس نظامی و ایدئولوژیک گروهک های ضد انقلاب گوش می دادند.

 

مسجد جامع سنندج که از قدیم الایام میعادگاه مردم سنندج در روز جمعه بود، تعطیل شد. هواداران گروهک های ضد انقلاب به پشت گرمی اسلحه مزدوران اجنبی در روز جمعه مقابل درب مسجد جامع تجمع می کردند و نمازگزاران را به باد کتک می گرفتند.

 

مردم سنندج علی رغم اینکه هیچ سر پناهی نداشتند، اما هیچ گاه در برابر زیاده خواهی های گروهک های ضد انقلاب کوتاه نمی آمدند. علی رغم برخورد وحشیانه گروهک های ضد انقلاب و هوادارانشان با نمازگذاران جمعه، مردم مسلمان سنندج هر هفته در برابر درب بسته مسجد جامع برای اقامه نماز جمعه تجمع می کردند، اما باز هم با سر و صورتی خونی راهی خانه هایشان می شدند و جمعه بعد هم روز از نو، روزی از نو.

 

گروهک های ضد انقلاب که در روزهای ابتدایی ظهورشان، خودشان را مقید به دین مبین اسلام نشان می دادند و حتی در پاره ای از موارد برای فریب مردم، از شیوخ وابسته به دربار پهلوی بهره می بردند، تا به این روش به حضور خود در کردستان مشروعیت ببخشند؛ به مرور زمان چهره اصلی خود را نمایان کردند و ضدیت خود را با دین اسلام برای همگان آشکار ساختند.

 

گروهک های ضدانقلاب برای اجرای نقشه های پلید خود در کردستان و هم چنین تبلیغ تفکرات مادی گرایانه و الحادی در بین جوانان این مرز و بوم، در مرحله اول باید از با بهره بردن از شیوخ وابسته به دربار پهلوی، به جنگ ماموستاها می رفتند. گروهک های ضد انقلاب ماموستاها را کهنه پرستان متحجر نامیدند و با این روش سعی کردند، میان جوانان کردستان و ماموستاها فاصله بیاندازند.

 

اسارت، زندان و در نهایت شهادت و مثله کردن به وحشیانه ترین شکل ممکن، تنها پاسخ گروهک های ضدانقلاب به ماموستایان و چهره های مذهبی شهرها و روستاهای کردستان محسوب می شد. گروهک های ضدانقلاب که در برابر روشنگری های چهره های مذهبی کردستان، پاسخی جز خفه کردن صدای آن ها در گلو نداشتند، دست به اسلحه بردند و شروع به ترور چهره های مذهبی و انقلابی کردستان کردند.

 

البته در این میان تعدادی از ماموستایان از جمله شهید ملا حیدر فهیم و بسیاری دیگر به شهادت رسیدند، ولی تعدادی از ماموستایان به استان های همجوار مهاجرت کردند و همزمان با ورود رزمندگان سپاه اسلام به کردستان و پاکسازی منطقه، به کردستان بازگشتند و یک بار دیگر سنگر مساجد را برای روشنگری و بصیرت افزایی مردم رونق بخشیدند.